9 Eylül 2016 Cuma

Keçe işlerine son hız devam! Her ne kadar çokça inceleyip az ürün çıkarabilcem de, her bir işim öncekiden daha düzgün oluyo. Vee karşınızda son eserim :D



Gelelim nasıl yaptığıma. Pek fazla bir malzeme kullanmadım yaparken. Ana malzeme her zamanki gibi keçe! Üzerindeki mor kısımlar ise yıllar önce alıp, artık kullanmadığım boncuk işli bir saç bandı. Bu saç bandını burda değerlendireceğim kimin aklına gelirdi?




Diğer malzemeler ise her keçe işinde olduğu gibi bir kalıp, sabunlu su, bulaşık eldiveni ve tırtıklı bir yüzey.





Malzemeler tamamsa başlıyoruz. Tırtıklı veya pürüzlü yüzey olarak ben pazardan aldığım şeffaf raf örtülerini kullanıyorum. Bu yüzeyin üstüne kalıbı koyup ( kalıbı istediğiniz çanta boyutundan bir kaç cm daha büyük hazırlamayı unutmayın), parça parça çekerek kopardığım keçelerle kenarlardan taşacak şekilde bütün yüzeyi kapladım. (Projeniz üzerinde çalışırken keçe ile kaplanmamış boşluklar fark ederseniz daha sonra da keçe ekleyerek ufak rötuşlar yapabilirsiniz.) Kapladığım yüzeyi soğuk sabunlu su ile ıslatıp üzerine bir tül örtüp bastırarak her tarafının ıslanmasını sağladım. Tülü kaldırıp, saç bandını keserek çantada istediğim yere yerleştirdim. Mor işlemelerin altında ve üzerinde kalan organze tül gibi olan kısımlarının üzerine çok ince siyah keçe koydum ki işlemler sonucunda iyice keçeleşerek birleşsin. 
Bu arada önemli bir not düşmek isterim. Keçe lifleri birbirinin içine geçerken dizdiğiniz yönde çekme (keçeleşme) olur. Bu nedenle eşit bir şekilde çekmenin olması için, lifleri her yönde dizmek gerekir. Aksi halde dikdörtgen isterken bir yamuk elde edebilirsiniz.

Islak keçenin üzerine saç bandının yerleştirilmiş hali.



Evet bu bir el masaj aleti. Bazı aletleri icat edenler nerelerde kullanıldığını bilseler ağlarlardı. Bazı videolarda pare zımpara makinesinin kullanıldığını gördüm ama daha denemedim. Gelecekte büyük işler yapmaya başlarsam edincem bir adet. Ne diyodum, bu masaj aleti tırtıklı yüzeyi ile keçeleşme ve nuno felting sürecini başlatmış oluyor. Keçe liflerinin Organze kumaş içine geçmesini istediğim için, yani nuno-felting sürecinin gerçekleşmesini istediğim için ilk aşamada sadece oda sıcaklığında sabunlu su kullandım.

Bir müddet (5 dakika kadar) bu yüzeyde çalıştıktan sonra kalıpla beraber ters çevirip ön yüzeyden dışarı taşan keçeleri arka tarafa doğru kıvırıp arka yüzeyi de keçe ile kaplayarak ıslatıp ovalamaya devam ettim.

Keçe liflerinin birbirinin içine geçtiğini ovma işlemi sırasında hissediyosunuz. Daha katı bir hal alıyor. Süre vermek çok doğru olmayabilir ama  15-20 dakika ilk ovma işlemi için yeterli olabilir. Sonuçta ilk amacımız keçenin kumaşın içine geçmesi. Ara sıra kaldırıp ışığa tutarsanız keçe liflerinin kumaşa geçip geçmediğini kontrol edebilirsiniz. 40-45 dakika kadar sonra pürüzlü ve esnek bir plastiğe sararak her yöne doğru hamur açma hareketiyle keçeleşme işlemine devam ettim. Her köşesinden sarıp eşit yapmak, çantanın şeklini korumak açısından önemli.

 Nuno-felting işlemi gerçekleştikten sonra liflerin iyice sıkılaşması için önce kaynar suya, sonra soğuk suya sonra tekrar kaynar suya olmak üzere bir kaç kez şok tedavisi uyguladım :P Yeterince katılaşmadıysa bir miktar daha plastiğe veya havluya sararak her yönden eşit olarak hamur açma işlemini tekrarlayın. Soğuk suya atın, sıcak suya atın, doğduğuna pişman edin.

Ben bir gün kuruttum çantayı, baktım ki yeterince keçeleşmemiş, tekrar sıcak suyla ıslatarak işleme devam ettim. Son olarak aç-kapa düğmesini (bildiğimiz düğme üzerini keçe ile sararak keçeleştirme işlemleri ile) yaparak üzerini boncuk işledim.

Veeee işte sonuç!


Anlatması yapmasından daha uzun sürdü sanki :D, sevgiyle kalın

0 yorum:

Yorum Gönder