13 Haziran 2018 Çarşamba

Merhaba keçe dostları,

Bugün uzun zaman önce tamamladığım, ama paylaşmaya fırsatımın olmadığı bir işle burdayım. Karşınızdaaa ..



Tepetaklak çantaamm :D Nasıl düzelteceğimi bulamadım bu da iş görür sanki.

Bir işe başladığımda-keçe işlerini kastediyorum-zihnimde elbette yapacağım işe ait görüntü oluyo, ancak devam ettikçe bir bakıyorum bambaşka yerdeyim. Bu çanta da böyle bir yolculuğun sonunda ortaya çıktı. Burda yeni olan şey, yünleri tek renk olarak kullanmadan, başlamadan önce kuruyken renkleri karıştırmam oldu. Aslında bunun için özel ekipman kullanıyorlar izlediğim videolarda. Türkiye'de nereden temin edeceğimi araştıracak vaktim olmadı çünkü çantayı bir an önce zihnimden çıkarmam gerekiyodu :D Bulduğum çözüm evdeki eski bir saç fırçamı feda etmek oldu. Karıştırmak istediğim iki renkten birer tutam alarak ve hep aynı yönde fırçalayarak tatlı renk geçişleri elde ettim.



Sonrası daha önceki paylaşımlardaki gibi.





Bu fotoğrafta renkler daha belirgin. (ve renk geçişleri)

Bu noktaya kadar hiç sıcak su kullanmadan (sadece soğuk su ve sabun) keçeleşmeyi başlatmış  oldum. 

Kapağının dış yüzüne ipek şaldan kestiğim parçayı ekleyerek, yine soğuk su ve sabun kullanarak ipeği keçeye yedirdim. Fotoğrafta görünen turuncu ipeği sonradan çıkarttım.


Önce sadece elimle fazla bastırmadan nazikçe, beş on dakika sonra daha çok bastırarak ve ahşap masaj aletini kullanarak kumaşı tamamen keçeyle birleştirdim. 


Kapağı tutturacağım parçayı büyükçe bir düğmeyi aynı renklerdeki keçe yünüyle kaplayarak yaptım ve kuruduktan sonra kapağa diktim.


Çantanın kapağını tutturmak için yine ıslak keçeden sapını yaptığım gibi ince bir ip yaptım, uçlarını keçeleştirmedim. Keçe iğneleriyle de çantaya monte ettim. (Bu arada sapını da aynı şekilde iğneleme tekniğiyle birleştirdim)


Sonuç olarak böyle renkli ve tarz bir çantam oldu :)

Umarım faydalı olmuştur,

Sevgiler



0 yorum:

Yorum Gönder