11 Haziran 2019 Salı

Merhaba, bu sefer ıslak keçe ile değil, tabaka keçe ile yaptığım bebek panosu ile huzurlarınızdayım. İnternette çook farklı modellerini bulabilirsiniz. Ben ana iskeletin yapımını detaylı anlatmaya çalışcam, kıyafetini dekorunu istediğiniz gibi değiştirip kendi tasarımınızı yaratabilirsiniz. Bitmiş hali şöyle :


Ben kendimce en kolay kısmı olan harflerin yapımıyla başladım. Bilgisayarda 84 punto ve kalın harflerle ismi yazıp çıktı aldım. (En kolay kısmı burasıydı :D) Harfleri kesip şablon oluşturdum.





                                     

Siz keçeli kalem kullanmayın, sonradan kurşun kalemle yaptım ben de. Keçeli kalem elimle çok dağıldı ve her yeri boyadı 👀 Bir de şablonu bir ters, bir düz yerleştirin ki, dikerken yüzü yüzüne denk gelsin ;)


                                       

Kenarlarını battaniye dikişi denilen bir dikişle kapattım. Annelerimizin, anneannelerimizin tülbent kenarını kıvırdıkları dikişle aynı. Kolaylık olsun diye önce iç tarafları diktim. Mesela  "D"nin ortasındaki boşluğu, "E"nin taraklı kısmını önce diktim. Dikiş ilerledikçe sonradan doldurmakta güçlük çekeceğim yerleri doldurarak gittim. "E"nin ortasındaki kısmı mesela doldurduktan sonra dikmeye devam ettim.

                                              

Sıra geldi bebek şablonuna. İşin aslı, bu bölümü uydurdum. Yani çizdim, denedim, olmadı tekrar çizdim. Sadece şunu söyleyebilirim, saçlarını sonradan kafanın üstüne monte edeceğim için, saç kalıbını 1-2 mm kadar daha büyük yaptım kafaya göre.

İlk kolları tamamladım. Sonra bacakların iç kısımlarından doğru gövdeyi. Kol hizasına gelince içeriye kolu takıp üzerinden dikerek gövdeyi bitirmiş oldum.









































Saçları monte etmeden önce ağzını gözünü tamamladım. Gözlerinde arkası vidalı oyuncak gözü kullandım. Hobi marketlerinden ve sitelerinden temin edebilirsiniz. Gözlerin geleceği yeri mezurayla ölçüp eşit aralığını ayarladıktan sonra kurşun kalemle işaretledim. Vidanın girebilmesi için nakış makasıyla küçük bir delik açtım. Delmeyince vida girmiyor.


Sırada elbisenin yapımı vaarr, o da sonraki gönderide, 

Sevgiyle kalın..


0 yorum:

Yorum Gönder