21 Ekim 2016 Cuma

Merhaba canlar, keçe ile ilgili paylaşımlara biraz ara veriyorum ve geçen sene merak saldığım farklı bir hobi ile karşınızdayım: Minyatür Bahçeler !

Son zamanda oldukça revaçta olan minyatür bahçeleri isteyen herkes kendi evinde oluşturarak dekorasyonunu biraz olsun hareketlendirebilir. Bahçeli bir evde oturuyorsanız ilkbahar-yaz dönemlerinde bahçenizin bir köşesini bu tarz bir evle güzelleştirebilirsiniz.

Ben apartman dairesinde oturduğum için yaklaşık 25 cm çapında bir sepet kullanarak iç mekan için bir çalışma yaptım. Bahçenizi nasıl ve ne ile yapmak istiyorsanız ihtiyacınız olan malzemeler onlar. Ama illaki bir kabınızın (saksı, cam fanus, sepet vb.), kabın içine dolduracak çakıl ve torf toprağınızın, toprağa ekilecek minik bitkilerinizin olması gerekiyor. Bunların haricinde minik masa ve sandalyeler, kilden yapılarak boyanmış diğer bahçe ekipmanlarını da kullanabilirsiniz.



Yukarıda benim dememi görüyosunuz. Kötü haber yapım aşamalarını ayrıntılı olarak çekmemişim. O sebeple görsel olarak değil kelimelerle anlatmaya çalışcam.


Öncelikle sepetin tabanına sızdırmazlığı sağlamak için poşet serdim. Bauhaus gibi yapı marketlerde kalın naylonu dikili olarak satılanları da var. Sonra üzerine torf toprağı serdim. Biraz sıkıştırıp tekrar toprak koymak sonradan gerçekleşecek çökmeleri bir nebze olsun azaltacaktır. Daha önceden aldığım bonzai ağacı kabından çıkararak istediğim bir kenarına diktim. Sonbahar mevsiminde bulması daha kolay olan yosunları bir göl kenarından topladım, bir-iki gece balkonda beklettim ki börtüsü böceği varsa uçsun gitsin. Sonrasında çimen kaplı olmasını istediğim yerlere yerleştirdim yosunları. Dileyenler hazır kuru osun da alabilirler. Vay efendim soldu, öldü derdi de olmaz, her daim yemyeşil dururlar. Ne zaman deniz kenarına gitsem sahilden taş toplarım. Bu taşların bir kısmı ile patika yol yaptım. Gelelim evimize. Evin esas iç malzemesi balsa denilen hafif kolay kesilebilen bir tahta türünden. Bu malzemeyi de Bauhaus'un ahşap çıta satılan bölümünden aldım. Maket bıçağı ile keserek dört duvar ve çatısını silikon tabancası ile birleştirdim. Duvar kaplamalarını söğüt dallarını uzunlamasına ikiye bölüp yapıştırarak yaptım.







Çatı kaplaması için iki farklı malzeme denedim. Birincisini sonbaharda dış kabuğunu döken bir ağaçtan topladığım kabuklarla denedim. Evi fazla kapattığını düşünerek ikinci yolu denedim. İkincisinde ise yumurta kolilerinden kestiğim parçaları kırmızı akrilik boyayla boyayarak gerçek çatıya daha yakın bir görüntü elde ettim. Sonuç gördüğünüz gibi :)





Buraya kadarki kısım gayet iyi devam ediyo da, iş asıl bundan sonra başlıyo. Sonuçta canlı bitkileri kullanarak bir bahçe yaptık, canlı şekilde de tutmak gerek. Benim bahçemin sonu şu şekilde oldu: Bonsai ağacım kurudu, yosunlarım öldü, yerdeki bitkim de bir süre sonra kurudu :(  Bu üzücü tabloyla karşılaşmamak için yer bitkisi olarak arapsaçını kullanın, son derece arsız bir bitki ben bile kurutamadım başka bir işte. Yosun kullanacaksanız kurutumuş hazır yosunları kullanın. Kullandığınız bitkileri ne sıklıkla sulamanız gerektiğini satın alırken öğrenin. Aşağıda internetten bulduğum başka örnekler de var.


                                        Bir başka sepet uygulaması.
Büyük boy fincanı bile minyatür bir bahçeye çevirerek çalışma masanızı şenlendirebilirsiniz. Tekdüze bir bitkidense, daha cazip, ne dersiniz?





Farklı minyatür mobilyaların kullanıldığı bahçeler.

Yapabilecekleriniz, her zamanki gibi, hayal gücünüzle sınırlı! 
Sevgiyle kalın,
Son Yaz

0 yorum:

Yorum Gönder